Στη σκιά του δυστυχήματος στα Τέμπη, φουντώνουν τα σενάρια που θέλουν την ιταλική FSI, γνωστή και ως Trenitalia, να είναι έτοιμη να αποχωρήσει από την Ελλάδα.
Μάλιστα τα ονόματα των υποψηφίων αγοραστών, έχουν ήδη αρχίσει να κυκλοφορούν και ξεκινούν από εγχώριους αγοραστές και ομίλους, μέχρι σιδηροδρομικούς οργανισμούς στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Απογευματινή¨, οι Ιταλοί μέχρι σήμερα, είχαν στείλει δεύτερης διαλογής στελέχη και δεύτερης διαλογής αμαξοστοιχίες στην Ελλάδα και βλέπουν ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να αποδώσει η επένδυση που έκαναν το 2017.
Τον Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς, είχε ολοκληρωθεί η αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ. Ενάμιση χρόνο μετά, το 2019, απέκτησαν την ΕΕΣΤΥ (εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού), έναντι 22 εκατ. ευρώ.
Και ήρθε το 2023, η τραγωδία των Τεμπών, και οι καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel, δύο πολύ σοβαρά περιστατικά που ανέτρεψαν τα σχέδια της ιταλικής εταιρείας. Στην υπόθεση των Τεμπών μάλιστα, υπήρξε μεγάλο πλήγμα για τα έσοδα του ομίλου, αφού στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη κοβόντουσαν τα περισσότερα εισιτήρια.
Απόμη πιο σοβαρό πλήγμα υπήρξε και στην εικόνα της ιταλικής εταιρείας από την αρνητική αντιμετώπιση που είχε στην εξεταστική επιτροπή, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και παλαίμαχος μηχανόδηγος, Μαουρίτσιο Καποτόρτο.
Από τις επενδύσεις στη μεγάλη πτώση
Οι Ιταλοί το 2017, αποφάσισαν να επενδύσουν στην Ελλάδα, παρά τα πολλά και χρόνια προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου, γιατί έβλεπαν ότι με ένα χαμηλό εισιτήριο σε κεντρικές και άγονες γραμμές, θα ανταγωνίζονταν τις αεροπορικές εταιρείες και όχι μόνο.
Έτσι, η Trenitalia, έβαλε αντίστοιψη υπηρεσία με αυτή που είχε στη Ρώμη, με βάση τις αρχές του ελληνικού σιδηροδρόμου και προσπάθησε να προσφέρει στην Ελλάδα και κατάφερε να φέρει τα έσοδα που ήθελε, μέχρι πριν την τραγωδία στα Τέμπη. Συγκεκριμένα, τα έσοδα από μεταφορές, επιβατών, έχουν διπλασιαστεί από 36,5 εκατ. το 2021 είχαν φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ.
Και τα έσοδα αυτά έγιναν περισσότερα αφού πούλησαν στη θυγατρική τους τις πέντε αμαξοστοιχίες ETR 470, όπως το Ασημέμιο Βέλος έναντι 47,5 εκατ. ευρώ, παίρνοντας πίσω ένα μεγάλο ποσοστό που είχαν δώσει το 2017.
Τα έσοδα λοιπόν μπορεί να πήγαν καλά, ωστόσο στις 28 Φεβρουαρίου 2023, γράφτηκε η μαύρη σελίδα στην Ελλάδα και στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Με τα δημοσιεύματα για παρά τρίχα δυστυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο να πληθαίνουν, με καταγγελίες για προβλήματα στην εκπαίδευση προσωπικού στον σιδηρόδρομο να προβληματίζουν, η κατάσταση στην Trenitalia, δεν είναι ιδανική.
Το μεγάλο πρόβλημα για τον ιταλικό όμιλο, παραμένει ένα…να βρεθεί αγοραστής για να μπορέσει να φύγει από την Ελλάδα.
koutitispandoras.gr