Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ, ρωτούν μεταξύ άλλων, γιατί συνεχίζεται η ίδια ευρωπαϊκή και ελληνική πολιτική μετά το έγκλημα στα Τέμπη και γιατί επιλέχθηκε ο Α. Τζιτζικώστας για Επίτροπος Μεταφορών.
Την “αθλια και επικίνδυνη κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου”, καταγγέλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση που κατέθεσαν οι ευρωβουλευτές του κόμματος, Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ ανέφεραν:
Ενάμιση χρόνο μετά από το έγκλημα στα Τέμπη, με θύματα 57 νεκρούς και πολλούς τραυματίες, δεν έχουν ληφθεί τα αναγκαία μέτρα για μια σειρά κρίσιμα ζητήματα για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και την προστασία της ζωής των επιβατών με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ και των επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται τα τρένα, ενώ είναι σε εξέλιξη σχέδιο συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών και ευθυνών για το έγκλημα.
Η πολιτική που εφαρμόζεται είναι άκρως επικίνδυνη. Μόνο σε διάστημα 2 μηνών, στην Ελλάδα έχουν συμβεί 3 σιδηροδρομικά ατυχήματα, ενώ άλλα δύο έχουν αποφευχθεί κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, το ένα εκ των οποίων θα μπορούσε να εξελιχθεί σε θανατηφόρα μετωπική σύγκρουση τρένων. Η άθλια κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν προειδοποιήσει για τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονούν νέα δυστυχήματα.
Η εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, είναι παρόμοια με εκείνη της ΕΕ, όπου τα συστήματα ασφαλείας λειτουργούν μόλις στο 14% του δικτύου των κρατών – μελών της ΕΕ, το σύστημα αυτόματης πέδησης εφαρμόζεται σε μόλις 4 χώρες, ενώ μέσα σε μια πενταετία καταγράφηκαν 11.500 “πρόδρομα ατυχήματα” σε όλη την ΕΕ, δηλαδή ατυχήματα που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε σοβαρά, Η αξιοποίηση των συστημάτων ασφαλείας ERTMS και ETCS, δε σχεδιάζεται με κριτήριο την ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων, αλλά για την επίτευξη υψηλότερων ταχυτήτων, μεταφορά περισσότερων επιβατών και μεγαλύτερου όγκου εμπορευμάτων, περιορισμό καθυστερήσεων, προς χάριν της επιχειρηματικής κερδοφορίας. Η εγκατάσταση των εν λόγω συστημάτων ασφαλείας, καρκινοβατεί με ορίζοντα ολοκλήρωσής της το 2030 και το 2050 για το κεντρικό και το συνολικό δίκτυο αντίστοιχα, στη βάση της επικίνδυνης πολιτικής κόστους – οφέλους.
Η περιβόητη σύμβαση 717 μετά από 15 χρόνια δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, με το τμήμα στη Θεσσαλία ακόμα να αποκαθίσταται λόγω των ζημιών της κακοκαιρίας. Μια σειρά άλλων κρίσιμων συμβάσεων για συστήματα ασφαλείας δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ είχαν ξεκινήσει το 2006 και το 2007 και θα έπρεπε να λειτουργούν τουλάχιστον από το 2010.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα και το εργατικό δυναμικό που εργάζεται στους σιδηροδρόμους, αυτό διαρκώς μειώνεται, υπάρχουν μεγάλα κενά και ελλείψεις, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η υπερεντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων, χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση, είτε αφορά τον ΟΣΕ, είτε την “Hellenic Train”, η οποία μάλιστα προκλητικά λαμβάνει ετήσιες κρατικές επιδοτήσεις, για τις λεγόμενες “άγονες γραμμές”, ενώ προβάλλει όλο και νέες αξιώσεις για αποζημιώσεις προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία της.
Την ίδια ώρα, η ελληνική κυβέρνηση επιταχύνει μια σειρά έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που εξυπηρετούν τους γενικότερους προσανατολισμούς της ΕΕ, τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και τους ευρωατλαντικούς πολεμικούς σχεδιασμούς για την ενίσχυση του ανατολικού άξονα της ΕΕ, για την μεταφορά εμπορευμάτων στη Βόρεια Ελλάδα, ενέργειας και πολεμικού υλικού στις γραμμές Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Νέα Καρβάλη – Τοξότες, εμπλέκοντας ακόμη πιο βαθιά τη χώρα στους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς και καθιστώντας την Αλεξανδρούπολη εν δυνάμει στόχο αντιποίνων”.
Βάσει αυτών, οι ευρωβουλευτέ του κόμματος, υπέβαλαν τα εξής ερωτήματα:
“Την ώρα που στην Ελλάδα το υπουργείο Μεταφορών, ο ΟΣΕ και η “Hellenic Train”, ισχυρίζονται αβάσιμα και παραπλανητικά πως “όλα είναι ασφαλή”,
ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
- Γιατί ενάμιση χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη που κόστισε 57 ζωές, ΕΕ και κυβέρνηση της ΝΗ, με την πολιτική τους συνεχίζουν να θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή και ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων, διαιωνίζοντας τη γύμνια σε μόνιμο προσωπικό και συγχρονα συστήματα ασφαλείας, η συνολική εγκατάσταση των οποίων τοποθετείται χρονικά το 2050, έχοντας ως κριτήριο το “κόστος – όφελος” των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο σιδηρόδρομο;
- Πώς κρίνει την κίνηση της επιχείρησης Hellenic Train να προσφύγει στα δικαστήρια και να κηρυχθεί μετά την απαράδεκτη απόφαση του δικαστηρίου, παράνομη και καταχρηστική η απεργία των μηχανοδηγών στους σιδηροδρόμους ποθ επίκεντρο των αιτημάτων τους είχαν τα ζητήματα ασφάλειας επιβατών κι εργαζομένων;
- Πώς τοποθετείται στο γεγονός ότι ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ, αποδεδειγμένα επιδιώκει τη συγκάλυψη του μεγαλύτερου πολύνεκρου εγκλήματος των τελευταίων χρόνων στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο, αυτών των Τεμπών, με σειρά γεγονότων που τεκμηριωμένα καταγγέλει στην Ελλάδα τόσο το ΚΚΕ όσο και οι συγγενείς των θυμάτων, συνδικάτα και μαζικοί φορείς, τελικά επιλέχθηκε από την Πρόεδρο της ΕυρωπαΪκής Επιτροπής Φον Ντερ Λάϊεν, η ανάληψη του χαρτοφυλακίου των Μεταφορών από το διορισμένο από την ελληνική κυβέρνηση υποψήφιο;“
makthes.gr