Ο κ. Κασαπίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, μίλησε στο evrospost.gr για τη χθεσινή (1/07) “Λευκή Νύχτα” και την κίνηση που επικράτησε στα καταστήματα, αλλά και την φετινή τουριστική κίνηση στην Αλεξανδρούπολη.
Κ. Κασαπίδη, μιλήστε μας για τη Λευκή Νύχτα. Οι καταστηματάρχες έμειναν ικανοποιημένοι;
Εχθές ήταν μία μαγική βραδιά, με την πόλη μας να μεταμορφώνεται πραγματικά. Θεωρώ ότι κατά κοινή ομολογία ήταν η καλύτερη Λευκή Νύχτα των τελευταίων 11 ετών και από επισκεψιμότητα και από κίνηση στα καταστήματα. Τα πρώτα μηνύματα που παίρνω από τους συναδέλφους ήταν ότι κύλησε σε ικανοποιητικό ρυθμό, σίγουρα καλύτερα από την περσινή χρονιά, /οσον αφορά την επισκεψιμότητα στα καταστήματα. Πιστεύω ότι οι 11 μουσικές σκηνές, που είχαμε διάσπαρτες στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης έπαιξαν το ρόλο τους. Ήταν πολύ ποιοτικά όλα τα σχήματα και οι ντόπιοι που τους δώσαμε το χώρο και παρουσιάσανε το έργο τους, αλλά και δύο σχήματα εκτός περιφέρειας, τα παραδοσιακά σχήματα, έδωσαν μια νότα καταπληκτική.
Πολύ σημαντικό ήταν ότι οι συνάδελφοι συμμετείχαν καθολικά με τις προσφορές και τις εκπτώσεις, καθώς αυτοί είναι ουσιαστικά που δίνουν το ρυθμό της Λευκής Νύχτας με τις προσφορές και τις εκπτώσεις τους.. Πάντα ο κόσμος έχει τις αναστολές του για τα ψώνια. Ο κόσμος βγήκε έξω κι αυτό ήταν το δικό μας στοίχημα, να δημιουργήσουμε τέτοιες συνθήκες ώστε ο κόσμος να βγει έξωκαι να μπεί μέσα στα καταστήματα. Να σημειώσουμε εδώ και την ημερομηνία που ήταν πολύ στοχευμένη, πάνω στο peak ης επισκεψιμότητας.
Υπήρξαν διαμαρτυρίες των υπαλλήλων για το διευρυμένο ωράριο;
Το προσωπικό των μικρών επιχειρήσεων, καθώς το 80% στην Αλεξανδρούπολη, είναι μικρές επιχειρήσεις, με 0 έως 3 άτομα προσωπικό. Το προσωπικό, εμείς δεν το αντιλαμβανόμαστε ως εργαζόμενους. Εμείς, το προσωπικό το θεωρούμε οικογένειά μας. Αυτές τις 3 ώρες επιπλέον, που ναι είναι εις βάρος ενός υπαλλήλου που πρέπει να εργαστεί ως αργά το βράδυ, να είστε σίγουροι, ότι οι συνάδελφοι επαγγελματίες, σίγουρα θα τους τις ανταποδώσουν, με τα ρεπό τους, με κάποια επιπλέον άδεια, γιατί το προσωπικό το αντιλαμβανόμαστε ως οικογένεια.
Το βλέπω να συμβαίνει, και στα δικά μου καταστήματα και άλλού. Καλά κάνουν και βγαίνουν και τα λένε αυτά κάποιοι, όμως αν ρωτήσετε μεμονωμένα, 9 στους 10 θα σας πουν τα καλύτερα γιατί το προσωπικό αποτελεί την οικογένεια του κάθε επιχειρηματία.
Παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες, πέρα από τις εκδηλώσεις, ο ρόλος μας είναι πολύ πιο ουσιαστικός, να είμαστε δίπλα στον επαγγελματία, τα φορολογικά, τα ασφαλιστικά, που είναι δεδομένα. Η νότα αυτή αισιοδοξίας που προσφέρουμε στους επαγγελματίες είναι κάτι πολύ σημαντική για τον επαγγελματία και βοηθά ώστε η ψυχολογία του να ανέβει.
Πείτε και δύο λόγια γαι την φετινή τουριστική κίνηση στην πόλη μας.
Η Αλεξανδρούπολη ήδη από αρχές Ιουλίου, ιδιαίτερα τα σαββατοκύριακα και όχι μόνο, φαίνεται να ξεπερνάει κάθε προηγούμενο όσον αφορά την επισκεψιμότητα των ξένων επισκεπτών και δεν μιλάω πάντα μόνο για επισκέπτες από τις γύρω ξένες χώρες, αλλά και από εγχώριους, είτε από την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, είτε και τους Έλληνες από το εξωτερικό, δηλαδή τους μετανάστες που επισκέπτονται το καλοκαίρι την πόλη της Αλεξανδρούπολης για διακοπές.