Τα μαθήματα διδασκαλίας/εκμάθησης των ελληνικών, τα οποία θα υλοποιηθούν από το Εργαστήριο Διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ξένης γλώσσας, Ε.ΔΙ.ΕΛ., του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δ.Π.Θ., θα ξεκινήσουν την εβδομάδα 20-26/02/2023.
Η Διευθύντρια του Ε.ΔΙ.ΕΛ. Καθηγήτρια Μαρία Δημάση και οι συνεργάτες/-τιδές της συγκροτούν το μητρώο των διδασκόντων/-ουσών και ταυτόχρονα ταξινομούν και κατηγοριοποιούν τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί με σκοπό τη δημιουργία τμημάτων βάσει των στοιχείων που αναφέρονται σε αυτές από τους/τις ενδιαφερόμενους/-ες.
Εμπρόθεσμα υποβλήθηκαν 584 αιτήσεις, οι οποίες αφορούν το σύνολο των κατηγοριών στις οποίες απευθύνθηκε η αρχική ανακοίνωση-πρόσκληση:
1.ενηλίκους/-ες αλλοδαπούς/-ές
2.Ουκρανούς/-ές πολίτες (που βρίσκονται στην Ουκρανία ή στην Ελλάδα ως πρόσφυγες)
3.ενηλίκους/-ες μουσουλμάνους/-ες της Θράκης
4.μαθητές/-τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν τη γνώση της ελληνικής
5.φοιτητές/-τριες Erasmus και Erasmus+ που φοιτούν σε Τμήματα του Δ.Π.Θ. και επιθυμούν να βελτιώσουν τη γνώση της ελληνικής.
Όσοι/-ες αιτήθηκαν τη συμμετοχή τους στα μαθήματα παρακαλούνται να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα του Ε.ΔΙ.ΕΛ. για να ενημερώνονται (https://greeklanguagelab.bscc.duth.gr/)
Το Εργαστήριο έχει ως αποστολή:
– την κάλυψη ερευνητικών, επιμορφωτικών και διδακτικών αναγκών των διδασκόντων την ελληνική ως Γ2/ΞΓ στον παρευξείνιο χώρο και στα Βαλκάνια,
– την κάλυψη επιμορφωτικών και διδακτικών αναγκών των διδασκόντων την ελληνική ως Γ2/ΞΓ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε φορείς διά βίου εκπαίδευσης καθώς και σε δομές υποδοχής και φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών,
– την κάλυψη διδακτικών αναγκών φοιτητών της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δ.Π.Θ. οι οποίοι σκοπεύουν να ασχοληθούν με τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ μετά τη λήψη του πτυχίου τους,
– την παραγωγή επιμορφωτικού υλικού για τις ανάγκες των διδασκόντων την ελληνική ως Γ2/ΞΓ,
– την παραγωγή διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ στο πλαίσιο του σύγχρονου κοινωνικοπολιτισμικού περικείμενου.