Με αφορμή σιδηροδρομικό ατύχημα μεταξύ εμπορικής αμαξοστοιχίας και στρατιωτικού οχήματος, που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο 2023, σε σιδηροδρομική διάβαση σε περιοχή του Έβρου, πραγματοποιήθηκε οπτικός έλεγχος που διενεργήθηκε σε 50 ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.
Διαπιστώθηκε ότι κινητά φράγματα (μπάρες), λειτουργούν διαπιστωμένα μόλις σε 10, φωτεινοί σηματοδότες και ηχητική συσκευή λειτουργούν διαπιστωμένα μόνο σε 13 από αυτές, ενώ δεν υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες “STOP” ή ελλείπουν και από τις δύο πλευρές της διάβασης σε 28 από αυτές.
Τα παραπάνω σημειώνει η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, σε επιστολή της προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Αξίζει να τονιστεί ότι τον Μάρτιο, τα μέλη της Ένωσης Μηχανοδηγών σε ανακοίνωσή τους, ανέφεραν το ίδιο ζήτημα για τη Θράκη. “Η Θράκη δεν έχει δει τρένο μήνες τώρα, γιατί 25 σιδηροδρομικές διαβάσεις, παραμένουν ΜΗ λειτουργίσιμες και αφύλακτες. Άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης”.
Η ανακοίνωση της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης:
Προσφάτως και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2023, σημειώθηκε σε περιοχή του Έβρου, σιδηροδρομικό ατύχημα, μεταξύ εμπορικής αμαξοστοιχίας και στρατιωτικού οχήματος, με υλικές, ευτυχώς, μόνο ζημιές. Δεκατρείς μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών και και τέσσερις από τότε που συνέβη το εν λόγω ατύχημα, φαίνεται ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει, καθώς τα προβλήματα στους σιδηροδρόμους παραμένουν τα ίδια, εκπαιδεύοντας το λαό ότι αυτή είναι η κανονικότητα.
Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, φέρει στην επικαιρότητα τις δυσλειτουργίες, παραλείψεις, και την αδιαφορία που επικρατούν γύρω από την ασφάλεια σιδηροδρόμων, η οποία θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ζωή και των στρατιωτικών.
Η Ένωση, που υπενθυμίζεται ότι επανειλημμένα πριν την τραγωδία των Τεμπών, είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, για ενδεχόμενο τραγικού δυστυχήματος (όπως δυστυχώς έγινε μετά), επανέρχεται με ανακοίνωσή της, αναφέροντας συγκεκριμένα 12 “αγκάθια”, που εξακολουθούν να ισχύουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο:
Κύριε Υπουργέ,
Με αφορμή το τροχαίο ατύχημα που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2023, σε σιδηροδρομική διάβαση στην περιοχή του Έβρου, μεταξύ στρατιωτικού οχήματος και εμπορικής αμαξοστοιχίας, είμαστε πλέον ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, όταν, κατά την οδήγηση των οχημάτων μας, διασταυρώνουμε με σιδηροδρομικές διαβάσεις στην περιοχή της Θράκης.
Από οπτικό έλεγχο που διενεργήθηκε σε πενήντα ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, διαπιστώθηκε ότι κινητά φράγματα (μπάρες), λειτουργούν διαπιστωμένα μόνο σε δέκα από αυτές, φωτεινοί σηματοδότες και ηχητική συσκευή, λειτουργούν διαπιστωμένα μόνο σε δεκατρείς από αυτές, ενώ χωρίς να αναφερόμαστε στις λοιπές πινακίδες προειδοποίησης – σημανσης (Κ-31, Κ-32, Κ-33, Κ-34, Κ-35, Κ-36, Κ-37), δεν υπάρχουν προεiδοποιητικές πινακίδες “STOP”, και από τις δύο πλευρές της διάβασης σε είκοσι οκτώ από αυτές.
Τα ανωτέρω στοιχεία, έρχονται αφενός να αποδείξουν, ότι όχι μόνο τίποτα δεν άλλαξε σε θέματα σιδηροδρομικής ασφάλειας, μετά μάλιστα από δεκατρείς μήνες από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών, που συγκλόνισε ολόκληρη την Ελλάδα, και μεταφέρθηκε και σε θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023, προς αναζήτηση της αλήθειας και του δικαίου και την τιμωρία των υπευθύνων, αλλά ότι τα ατυχήματα συνεχίζονται “κανονικά”, ωσάν να μη συνέβη τίποτα.
Κατόπιν των παραπάνω, εκπροσωπώντας που καθημερινά καλούνται να διαβούν σιδηροδρομικές διαβάσεις, είτε στο πλαίσιο των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, είτε εκτός αυτών, θέτοντας διαρκώς τη ζωή τους σε κίνδυνο, σας καλούμε να λάβετε άμεσα τις απαραίτητες ενέργειες αποκατάστασης των εγκληματικών ελλείψεων που υφίστανται στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, όχι μόνο στη Θράκη, αλλά σε όλη την επικράτεια, ενημερώνοντάς μας σχετικώς.