Ακριβότερα από 119% έως 361% σε σύγκριση με την φθηνότερη χώρα της ΕΕ πωλούνται στην Ελλάδα τα προϊόντα (απορρυπαντικά για ρούχα) των δύο πολυεθνικών Unilever και P&G, οι οποίες κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στην κατηγορία των απορρυπαντικών για ρούχα, σύμφωνα με έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Όπως αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η “Καθημερινή”, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχώρησε στην έρευνα τιμών, καθώς από τον Ιούλιο και μετά καταγράφηκε σημαντική άνοδος του πληθωρισμού στην ευρύτερη κατηγορία «προϊόντα καθαρισμού σπιτιού» στην Ελλάδα έναντι της Ευρωζώνης.
Συγκεκριμένα, ενώ μέχρι τον Ιούνιο η απόκλιση ήταν μικρή (5,7% αύξηση στην Ευρωζώνη και 5,8% στην Ελλάδα), τον Ιούλιο έφτασε στο 7,3% στην Ευρωζώνη και 8,1% στην Ελλάδα, για να διευρυνθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες (8,2% και 11,4% αντιστοίχως τον Αύγουστο κ.ο.κ.).
Σύμφωνα, πάντως, με αρμόδιες πηγές αλλά και σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, τρεις από τις κύριες αιτίες είναι
- το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς που στην ουσία δεν δημιουργεί κίνητρο για μεγάλο ανταγωνισμό στις τιμές,
- η χαμηλή διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία των απορρυπαντικών για ρούχα, καθώς και
- η πολύ μικρή εγχώρια παραγωγή.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν δημοσιοποιεί τα συμπεράσματά της για τις υψηλές τιμές στην Ελλάδα, προβαίνει όμως σε παρατηρήσεις όπως:
- Η Ελλάδα κατατάσσεται στην ομάδα χωρών που έχουν υψηλές τιμές ανεξαρτήτως του μεγέθους της συσκευασίας,
- Στην Ελλάδα όσο πιο μικρή είναι η συσκευασία, τόσο υψηλότερη είναι η τιμή ανά τεμάχιο (στις κάψουλες).
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν προϊόντα σε κάψουλες και σκόνη πλυντηρίου των σημάτων Skip και Ariel. Ειδικότερα τα προϊόντα Ariel (κάψουλες) είναι ακριβότερα στην Ελλάδα από 130,20% έως 270,57%, ενώ τα προϊόντα Skip (κάψουλες) πωλούνται στην Ελλάδα ακριβότερα από 113,92% έως 301,10% σε σύγκριση με τη φθηνότερη χώρα.
evrospost.gr με πληροφορίες από ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ