Για την ενίσχυση του ελληνικού σιδηρόδρομου και την ηλεκτροκίνηση, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε κοινή συνεδρίαση στην Βουλή των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου, αρμόδιας για θέματα Μεταφορών, κ. Adina Vălean.
«Βάλαμε μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, με προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 4,5 δισ. ευρώ και που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά και με ξεκάθαρες θέσεις στην διαδικασία για την αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. «Έχουμε διατυπώσει τη θέση της χώρας μας και επιδιώκουμε τη συμπερίληψη του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο», είπε και πρόσθεσε: «Νομίζω ότι όλοι πλέον με την ενεργειακή κρίση αναγνωρίζουμε στην Ελλάδα και την Ευρώπη την πολύ μεγάλη σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπουλης. Ήδη το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αξιοποιείται τόσο από τη συμμαχία του ΝΑΤΟ, όσο και από άλλες πηγές, για να διασυνδέσουμε απομονωμένες περιοχές και να αναβαθμίσουμε ενεργειακά όλη αυτή την περιοχή».
Θετική η ΕΕ για την ένταξη του του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο
Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να σημειωθεί ότι, μετά από συστηματικές και επίμονες προσπάθειες της Ελληνικής Κυβέρνησης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιμετωπίζει θετικά την ένταξή του στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του λιμανιού σε στρατηγικής σημασίας, προσελκύοντας φορτία από μεγάλες διεθνείς αγορές ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να λάβει συγχρηματοδοτήσεις από τα χρηματοδοτικά εργαλεία και ταμεία της ΕΕ για τη βελτίωση των υποδομών του.
Επίσης, για λόγους περιφερειακής ανάπτυξης και συνοχής, τόνισε ο κ. Καραμανλής, πως είναι σκόπιμη η ανάπτυξη συμπληρωματικού κλάδου Ευρωπαϊκού Διαδρόμου κατά μήκος της ακτογραμμής Αδριατικής – Ιονίου.
Στο σημείο αυτό, επισήμανε ότι: «Η ανάπτυξη των δικτύων μας και η ανάγκη καλών διασυνδέσεων, αναδεικνύεται σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Η διατάραξη των παραδοσιακών ροών εμπορίου και της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, από τη συνεχιζόμενη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το αναδεικνύει ως μείζον ζήτημα».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ότι για αυτό απαιτείται συντονισμένη δράση σε επίπεδο ΕΕ και κατέληξε: «Στηρίζουμε την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία των λωρίδων αλληλεγγύης (solidarity lanes), καθώς και του σχεδίου εκτάκτου ανάγκης για τις μεταφορές (contingency plan)».
Τόνισε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας διερευνά τις δυνατότητες να εισφέρει στη διαμόρφωση εναλλακτικών διαδρομών, αφενός για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία και αφετέρου, αντίστροφα, για την εισροή ανθρωπιστικής βοήθειας προς την Ουκρανία.