Εξώδικο απέστειλε η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), σε ΟΣΕ και Hellenic Train, κοινοποιώντας το στη ΡΑΣ και το υπουργείο Μεταφορών, στο οποίο, μεταξύ άλλων,υποστηρίζει ότι “παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς εσάς για αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλήματων του τροχαίου υλικού, αλλά και της σιδηροδρομικής υποδομής, γινόμαστε καθημαρινά μάρτυρες διαφόρων περιστατικών βλαβών, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα τόσο των επιβατών όσο και των συναδέλφων μηχανοδηγών”.
Αναλυτικότερα στο εξώδικο της ΠΕΠΕ αναφέρονται:
Παρά το γεγονός ότι έχει περάσει περίπου ενάμιση έτος από το τραγικό και εγκληματικό – όπως προδιαγεγραμμένο – σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και θα περίμενε κανείς να έχουν γίνει οι επιβεβλημένες ενέργειες βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, εν τούτοις οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, συνεχίζουμε να βιώνουμε καθημερινά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, παρά τις όποιες δεσμεύσεις σας για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου.
Η αδιαφορία των αρμοδίων για τις προδιαγραφές ασφαλείας, εγκυμονεί κινδύνους για νέο δυστύχημα. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς εσάς, για αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του τροχαίου υλικού, αλλά και της σιδηροδρομικής υποδομής, γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες διαφόρων περιστατικών βλαβών, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα τόσο των επιβατών όσο και των συναδέλφων μηχανοδηγών.
- Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024, σημειώθηκε νέα πυρκαγιά στην περιοχή ΤΧ3. λόγω του ότι πέριξ της σιδηροδρομικής υποδομής, η βλάστηση αρχίζει να μην περικόπτεται από αρμοδίους, γεγονός το οποίο εγκυμονεί κινδύνους για την απώλεια ανθρώπινων ζωών, πόσο μάλλον τους θερινούς μήνες, εν μέσω και καύσωνα, με ιδιαίτερα αυξημένες θερμοκρασίες, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα, που κινείται καθημερινά, πλήθος εμπρικών συρμών. Ευτυχώς και στη συγκεκριμένη πυρκαγιά, παρενέβησαν άμεσα και αποτελεσματικά συνάδελφοί μας μηχανοδηγοί, υπερβάλλοντας εαυτόν, προκειμένου αυτή να μην εξαπλωθεί. Ταυτόχρονα, η έντονη βλάστηση που επικρατεί πέριξ της γραμμής, καλύπτει τις ενδείξεις σημάτων ή ακόμη χειρότερα, κρύβει τη θέση αυτών, αυξάνοντας περαιτέρω τον κίνδυνο τραγικού συμβάντος.
Τα ως άνω φυσικά, σας έχουν επισημανθεί πολλάκις, αλλά εσείς συνεχίζετε και κωφεύετε, άλλως αδιαφορείτε. Μάλιστα, στην από 10 Μαΐου 2023 εξώδικη δήλωσή μας, σας είχαμε εκ νέου επισημάνει επακριβώς τα εξής: “Πέραν όλων των άλλων, οι συνάδελφοι μηχανοδηγοί, τελούν και χρέη “καθαρισμού” της σιδηροδρομικής γραμμής από δέντρα και κορμούς, για τα οποία η Διοίκηση του ΟΣΕ κωφεύει, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα, ακόμη και η ζωή των συναδέλφων, αλλά και των επιβατών των συρμών.
Καθημερινά, ερχόμαστε αντιμέτωποι με κλαδιά και κορμούς δέντρων που εμποδίζουν την ασφαλή μηχανοδήγηση και ανά πάσα στιγμή, μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο δυστύχημα εκ νέου. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το περιστατικό που σημειώθηκε στις 05.02.2023, λίγες εμδοαμ΄δες πριν το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη, στην αμαξοστοιχία 51, μεταξύ Αγίου Στεφάνου και της Δεκελείας, όπως δημοσιεύτηκε και στο άρθρο της εφημερίδας “ΕΘΝΟΣ”, με τίτλο “Καμμένος κορμός μπήκε σε εν κινήσει Λευκό Βέλος – Από θαύμα γλίτωσε ο μηχανοδηγός”.
2. Επίσης, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα φωτόσημα στην περιοχή του ΣΚΑ (διαρκείς ξαφνικές εναλλαγές, που αναγκάζουν τους μηχανοδηγούς να ενεργοποιούν την άμεση πέδη, προκαλώντας ανησυχία στο επιβατικό κοινό), καθώς και την τηλεδιοίκηση μεταξύ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, που βρισκόταν εκτός λειτουργίας, μεταξύ του τμήματος Αγ. Στέφανος – Λάρισα – Ευαγγελισμός, πλέον δεν λειτουργεί και στο τμήμα μεταξύ Λεπτοκαρυάς – Λιτοχωρίου, ενώ σε πλείστες περιπτώσεις, οι μηχανοδηγοί καλούνται να υπερβούν ερυθρά φωτοσήματα με τηλεγραφήματα.
Σας καλούμε με την παρούσα:
Όπως άμεσα αποκαταστήσετε τις ως άνω περιγραφόμενες ελλείψεις και παραλείψεις, για τις οποίες είστε άμεσα υπεύθυνοι.Άλλως επιφυλασσόμεθα για τις ενέργειες στις οποίες θα προβούμε, προκειμένου να μην έχουμε εκ νέου απώλειες ανθρώπινων ζωών.
msn.com