Μέσα στο ασταθές οικονομικό κλίμα παγκοσμίως αυτή την περίοδο με την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η πόλη μας κατάφερε φέτος να αναδειχθεί ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς city break στην Ελλάδα.
Μιλώντας στο evrospost.gr o Απόστολος Παλακίδης, ιδιοκτήτης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Ramada Plaza Thraki και πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης, αναφέρθηκε στην τουριστική εικόνα που παρουσιάζει η Αλεξανδρούπολη και η Θράκη γενικότερα, επισημαίνοντας παράλληλα και τι χρειάζεται να γίνει για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής μας σε αυτόν τον τομέα.
Κε. Παλακίδη, πώς βλέπετε την προσπάθεια που γίνεται από τις τοπικές Αρχές για τον τουρισμό;
Γίνεται μια καλή προσπάθεια από την τοπική Αρχή και την Περιφέρεια. Όταν παρουσιάζονται νέες ευκαιρίες και νέα θέματα στο γενικότερο γεωπολιτικό περιβάλλον, θα πρέπει να προσαρμόζεται ο τρόπος προώθησής μας. Η περιοχή μας δεν έχει πληθώρα τουριστών. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε μόνο σε συγκεκριμένες αγορές, αλλά να έχουμε διαφορετικά είδη τουρισμού, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για οποιαδήποτε αλλαγή, μείωση ή κακή συγκυρία.
O τουρισμός δεν αποτελεί σταθερή αγορά;
Θα σας πω ένα παράδειγμα: Η τοπική κοινωνία βασιζόταν και βασίζεται πολύ στην Τουρκία. Όμως, η αλλαγή στην ισοτιμία της λίρας, τα θέματα στα σύνορα, στις υποδομές είχαν σαν συνέπεια να ζοριστούν πολλές τοπικές επιχειρήσεις και μάλιστα κάποιες από αυτές να κλείσουν. Κυρίως αυτές της σίτισης. Είναι λοιπόν μια ασταθής αγορά, που πρέπει να έχει πολλές τροφοδότριες αγορές, ώστε να μπορεί το προϊόν να προσαρμόζεται ανάλογα και να ανταποκρίνεται στη διαφορετικότητα του προϊόντος της Περιφέρειας.
Τί χρειάζεται να γίνει σε αυτό τον τομέα; Υπάρχει συνεργασία με τις Αρχές;
Χρειάζεται να υπάρχει συντονισμός, όχι μόνο μεταξύ των Αρχών αλλά και των επαγγελματιών. Θα πρέπει να συμβάλλουμε είτε με τις απόψεις μας, είτε με την παρουσία μας, είτε με το στίγμα της, με τη συνύπαρξή μας σε αυτό. Υπάρχουν σοβαρά βήματα που πρέπει να γίνουν. Δεν υπάρχει απόλυτη αρμονία μεταξύ Αρχών και επαγγελματιών. Συνήθως οι επαγγελματίες ακολουθούν τις Αρχές του τόπου, της Περιφέρειας, του Δήμου, αλλά πρέπει να υπάρχει συμπόρευση. Συμπόρευση, συντονισμός και όχι ακολουθία.
Θεωρείτε ότι προσπαθήσατε να κάνετε κάποια βήματα εξέλιξης ως προς την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα, χωρίς όμως αυτά να ευοδωθούν;
Έχουν γίνει διάφορες κινήσεις, οι οποίες οδήγησαν ως ένα σημείο στη σωστή κατεύθυνση, που όμως δεν έχουν ευοδωθεί, σε επίπεδο επικοινωνίας με τις Αρχές. Το γεγονός ότι φτάσαμε να συζητάμε για κάποια πράγματα, είναι θετικό βήμα. Όμως, δε σημαίνει ότι βρέθηκε λύση. Αυτό που προτείνω πάντα, όταν συζητάω με ανθρώπους που διαθέτουν το budget για την προώθηση της περιοχής, είναι να βρούμε νέες αγορές.
Τί κινήσεις χρειάζεται να γίνουν κατά τη γνώμη σας για την εξέλιξη του τοπικού τουρισμού, στις οποίες μπορούν να συνεισφέρουν και οι Αρχές;
Η πρόταση ενός τουρισμού, είναι μία μίξη ενεργειών, ένα μπλέντερ αν θέλετε, όπου οι ενέργειες τρέχουν παράλληλα, αλλά υπάρχει και ώσμωση μεταξύ τους. Γενικά, πιστεύω ότι έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα στην προώθηση. Βασιζόμαστε πια σε ηλεκτρονικά μέσα, φιλοξενίες, κοινωνικά δίκτυα, ταξιδιωτικά πρακτορεία. Αυτό θα ήθελα να είναι πιο ορατό στις κινήσεις, χωρίς βέβαια να αναιρούμε και παραδοσιακούς τρόπους προώθησης, όπως εκθέσεις κτλ.
Έχετε πει ότι θα προετοιμάζατε την επίσκεψή σας στο Μιλάνο. Πώς πιστεύετε ότι το άνοιγμα σε μια τέτοια αγορά θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τοπικού τουρισμού?
Υπάρχει μία παρουσίαση με την Περιφέρεια στο Μιλάνο. Φαίνεται ότι έχει αυξηθεί πολύ η εξελισσιμότητα μεταξύ Ιταλίας και Β. Ελλάδας – Θεσσαλονίκης. Άρα, όσο υπάρχει η πιθανότητα νέων πτήσεων από διάφορες αεροπορικές εταιρείες, θα πρέπει να πάμε εκεί και να αναζητήσουμε το μερίδιό μας. Το καλό με την Β. Ιταλία, είναι ότι είναι μια αγορά που ζητά νέους προορισμούς, προκλήσεις και προσκλήσεις για νέες συνεργασίες, ώστε να αναπτύξουμε κυρίως πελάτες που θα μας διευρύνουν την καλοκαιρινή περίοδο. Αυτό, πιθανόν να έχει σαν συνέπεια, οι πελάτες αυτοί να αναζητήσουν διαμονή – ειδικά στη Θράκη που είναι ένας 12μηνος προορισμός- μέσα στο χειμώνα.
Όσον αφορά τα είδη τουρισμού, όπως ο γαστρονομικός ή ο αθλητικός τουρισμός, πού νομίζετε πρέπει να εστιάσουν οι Αρχές σύμφωνα με τα δεδομένα που έχετε για να αναπτυχθεί η περιοχή;
Το καλοκαιρινό προϊόν στη Θράκη και ιδίως στα παράλια της Θράκης, έχει φτάσει σε ικανοποιητικό σημείο. Θα πρέπει να αναζητήσουμε είδη τουρισμού, τα οποία θα καλύπτουν και τις υπόλοιπες περιόδους. Πρέπει να δούμε τί υποδομές έχουμε και αναλόγως να τοποθετηθούμε. Για παράδειγμα ο γαστρονομικός τουρισμός, για εμένα, είναι κάτι στο οποίο πρέπει να επενδύσουμε. Πρέπει να τον αναδείξουμε γιατί τουρισμός και γαστρονομία πάνε μαζί. Και ο αθλητικός τουρισμός είναι ένα είδος τουρισμού που μπορεί να ικανοποιήσει την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη, καθώς υπάρχουν εγκαταστάσεις κα στις δύο περιοχές.
Κλείνοντας, κε. Παλακίδη, πείτε μας ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον ως Πρόεδρος;
Έχουμε τις εκλογές μας στις 19 Φεβρουαρίου. Θα κάνουμε τον απολογισμό και τον προγραμματισμό μας για την νέα χρονιά. Θα ήθελα να ξαναθέσω υποψηφιότητα. Ελπίζω οι συνάδελφοι να με τιμήσουν με την ψήφο τους. Το όραμά μου είναι ο σύλλογος να αποκτήσει μεγαλύτερη εξωστρέφεια και να μην είναι ένα όργανο επαγγελματιών, αλλά να συνεισφέρει και παράλληλα να συμπορεύεται με τις Αρχές στην προώθηση του προορισμού.
Και ως επαγγελματίας;
Σε επαγγελματικό επίπεδο, θα συνεχίσουμε να διευρύνουμε την πελατειακή μας βάση, να προσφέρουμε τις σωστές υπηρεσίες ως μέλος της αλυσίδας Wyndham hotels & resorts και το κυριότερο θα προσπαθήσουμε να επισκεφθούμε νέες αγορές, όπως είναι η Ιταλία. Το βασικότερο είναι να κατανοήσουμε ότι η Αλεξανδρούπολη είναι ένας προορισμός που τραβάει το ενδιαφέρον για πολλούς λόγους. Πρέπει να κεφαλοποιήσουμε αυτούς τους λόγους, να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον, ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τουριστική ταυτότητα.
Διαβάστε πρισσότερες συνεντεύξεις ΕΔΩ: