«Η Ελλάδα σταματά την ιδιωτικοποίηση σημαντικού λιμανιού» είναι ο τίτλος του άρθρου της οικονομικής εφημερίδα του Ντίσελντορφ Handelsblatt και σημειώνει: «Στα τελευταία μέτρα, η ελληνική κυβέρνηση σταμάτησε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία είχε ήδη ξεκινήσει το 2017. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τώρα ότι το λιμάνι είναι πολύ σημαντικό για να ανατεθεί σε ιδιώτη επενδυτή».
Λίγο παρακάτω εξηγεί αναλυτικότερα: «Η Αλεξανδρούπολη είναι ο κύριος κόμβος στρατιωτικών μεταφορών των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας από την αρχή της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Από τότε που η Τουρκία απέκλεισε τον Βόσπορο για ξένα πολεμικά πλοία, δεν υπάρχει πλέον θαλάσσιος δρόμος για αυτές τις μεταφορές.
Από την Αλεξανδρούπολη οδικές και σιδηροδρομικές αρτηρίες οδηγούν στα κράτη του ΝΑΤΟ Βουλγαρία και Ρουμανία. Από την αρχή του πολέμου, οι ΗΠΑ έχουν φέρει εκατοντάδες κύρια άρματα μάχης, πυροβόλα όπλα και ελικόπτερα στο ανατολικό τμήμα του ΝΑΤΟ μέσω της Αλεξανδρούπολης. Επίσης πολλές παραδόσεις όπλων από τη Δύση προς την Ουκρανία περνούν από το λιμάνι. Πολεμικά πλοία όπως το αμφίβιο USS Arlington και oχηματαγωγά όπως το Liberty Passion είναι πλέον τακτικοί επισκέπτες στο άλλοτε ήσυχο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. (…)
Μεγάλη σημασία θα έχει η Αλεξανδρούπολη και σε επίπεδο ενεργειακής πολιτικής. Η ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία Gastrade S.A. θέλει να θέσει σε λειτουργία στα τέλη του επόμενου έτους έναν πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου, 18 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του λιμανιού. Η ΕΕ χρηματοδοτεί το έργο, το οποίο υπολογίζεται σε 394 εκατομμύρια ευρώ, με 166,7 εκατομμύρια».
Deutsche Welle