ΑΑΔΕ: Νέα ψηφιακή εποχή για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΕΑΕ) 2026
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται η νέα εφαρμογή για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΕΑΕ) 2026, την οποία παρουσίασε η ΑΑΔΕ σε εκπροσώπους του αγροτικού κόσμου και των αρμόδιων φορέων. Η νέα πλατφόρμα φιλοδοξεί να απλοποιήσει σημαντικά τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, αξιοποιώντας διασυνδέσεις με δημόσια πληροφοριακά συστήματα για την αυτόματη άντληση στοιχείων, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ενίσχυση της διαφάνειας και την ταχύτερη καταβολή των ενισχύσεων.
Παρουσιάστηκε η νέα εφαρμογή με έμφαση στην απλοποίηση των διαδικασιών
Με μεγάλη συμμετοχή και έντονο ενδιαφέρον από περισσότερους από 140 εκπροσώπους αγροτικών ενώσεων και συνεταιρισμών πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ η παρουσίαση του τελικού σχεδίου της νέας εφαρμογής για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΕΑΕ) 2026.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, προς την ΕΘΕΑΣ και μέλη του ΓΕΩΤΕΕ, ενόψει του επικείμενου ανοίγματος της πλατφόρμας υποβολής των αιτήσεων.
Τα στελέχη της ΑΑΔΕ παρουσίασαν τις νέες ψηφιακές διαδικασίες, οι οποίες αξιοποιούν την αυτόματη άντληση στοιχείων από υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου, περιορίζοντας τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας τους παραγωγούς κατά τη συμπλήρωση της αίτησης.
Η εφαρμογή θα αντλεί στοιχεία από το Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ, τους δηλωμένους ΚΑΔ, την πλατφόρμα myDATA, τις ηλεκτρονικές εξουσιοδοτήσεις, τα δεδομένα του ΥΠΑΑΤ για εκμεταλλεύσεις, ζωικό κεφάλαιο, μελισσοκομία και βιομηχανική κάνναβη, τη ΜΙΔΑ και το Ελληνικό Κτηματολόγιο για τα αγροτεμάχια, καθώς και τα δηλωμένα IBAN ειδικού σκοπού για την ταχύτερη καταβολή των ενισχύσεων.

Πιλοτική εφαρμογή και κοινή στόχευση για ένα αξιόπιστο ΟΣΔΕ
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ακολούθησε ανοιχτός διάλογος μεταξύ των εκπροσώπων του αγροτικού κόσμου και της διοίκησης της ΑΑΔΕ, ενώ συμφωνήθηκε ότι την επόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθεί πιλοτική υποβολή αιτήσεων από εξειδικευμένα στελέχη της ΕΘΕΑΣ και του ΓΕΩΤΕΕ, προκειμένου να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν έγκαιρα τυχόν τεχνικά ζητήματα.
Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, τόνισε ότι η νέα εφαρμογή σηματοδοτεί τη δημιουργία ενός σύγχρονου ψηφιακού περιβάλλοντος για την εξυπηρέτηση των αγροτών, με βασικούς άξονες τη νομιμότητα, τη διαφάνεια και τη γρήγορη καταβολή των ενισχύσεων.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ, Μενέλαος Γαρδικιώτης, υπογράμμισε ότι στόχος είναι η δημιουργία ενός αξιόπιστου και λειτουργικού συστήματος, απαλλαγμένου από τις δυσλειτουργίες του παρελθόντος, προς όφελος του πρωτογενούς τομέα.
Αντίστοιχα, ο πρόεδρος της ΕΘΕΑΣ, Παύλος Σατολιάς, χαρακτήρισε τη νέα προσπάθεια ιδιαίτερα σημαντική για τη δημιουργία μιας απλοποιημένης, διαφανούς και αδέσμευτης αίτησης ΟΣΔΕ, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, οι πληρωμές των ενισχύσεων θα πραγματοποιούνται έγκαιρα και με αξιοπιστία, καταλήγοντας χαρακτηριστικά ότι «το ΟΣΔΕ ήρθε στο σπίτι του».















































































