Προβληματισμένοι είναι οι αλιείς της περιοχής, αφού μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα κίνητρο στον ορίζοντα που να τους ενθαρρύνει και ζητούν τη στήριξη των αλιευτικών σκαφών τη περιοχής.
Μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας, ο Αντιπρόεδρος Αλιέων Αλεξανδρούπολης, Παναγιώτης Καραβέτης, με αφορμή την έναρξη της αλιευτικής περιόδου, επεσήμανε ότι στις πρώτες ημέρες, τα σημάδια επάρκειας των ψαριών δεν ήταν ενθαρρυντικά, κάτι που όμως μπορεί να αλλάξει με τη μεταβολή των καιρικών συνθηκών.
Όπως διαβεβαιώνει, το Θρακικό Πέλαγος, είναι από τα πλέον παραγωγικά μέρη σε όλη την Ελλάδα, για αυτό και έχει χαρακτηρισθεί ως ο μεγαλύτερος φυσικός ιχθυογεννητικός σταθμός, εξαιτίας του Δέλτα του Έβρου, των εκβολών του Νέστου και του Στρυμώνα και των λιμνοθαλασσών που υπάρχουν ανάμεσα.
Όμως, πέραν τούτου, οι συνάδελφοι αλιείς, είναι προβληματισμένοι για το τι μέλλει γενέσθαι όσον αφορά το επάγγελμά τους, γιατί αφενός η κατασκευή της πλωτής εξέδρας υγροποιημένου φυσικού αερίου μπροστά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το σχέδιο κατασκευής αιολικού πάρκου και αφετέρου η επιβάρυνση που υπάρχει από τον Τουρκικό αλιευτικό στόλο, δεν οδηγούν σε καλό δρόμο τη μέση αλιεία.
Απόρροια όλων αυτών, είναι οι αλιείς της περιοχής, να θέλουν αφήσουν το επάγγελμα, αναφέρει ο κ. Καραβέτης.
Δεν έχουμε πολλά περιθώρια αντίδρασης. Ήταν λάθος του ΔΣ Αλεξανδρούπολης, η έγκριση κατασκευής του αγωγού, χωρίς να έχουμε μάθει ακόμη ποια θα είναι τα αντισταθμιστικά οφέλη.
Είναι κατανοητό, ότι δεν μπορεί να σταματήσει ένα τόσο μεγάλης σημασίας έργο. Από την άλλη όμως, θα πρέπει να προβλεφθεί τι θα γίνει με αυτούς που θα χάσουν το μεγαλύτερο αλιευτικό τους πεδίο.
Μία από τις προεκτεινόμενες λύσεις σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να δοθεί η δυνατότητα της ελάχιστης απόστασης αλιείας στα 2 μίλια, από τα 3 που είναι σήμερα, να δοθούν ευεργετήματα σε αναπτυξιακούς νομούς με μεγαλύτερο ποσοστό, καθώς και να δοθεί μέτρο απόσυρσης για τα σκάφη όσων θέλουν να εγκαταλείψουν το επάγγελμα.
“Η αδιαφορία μας εξοργίζει”, σημείωσε, τονίζοντας ότι θα πρέπει να κρατηθούν τα σκάφη στην περιοχή, που σήμερα στην Αλεξανδρούπολη είναι 7, ενώ στο λιμάνι της Αίνου 30. Διαφορετικά, αν δεν δοθεί κίνητρο στην περιοχή, το Θρακικό πέλαγος, θα τουρκοποιηθεί.
ertnews.gr