ΑΑΔΕ: Απλούστευση διαδικασιών Μητρώου για πολίτες και επιχειρήσεις
Σε ένα σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού των διαδικασιών του Φορολογικού Μητρώου προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με την απόφαση Α.1181/2025 του Διοικητή της, Γιώργου Πιτσιλή. Στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, η ενίσχυση της διαφάνειας και η απλούστευση των συναλλαγών.
Ενιαίο και σύγχρονο πλαίσιο
Η νέα απόφαση κωδικοποιεί όλες τις αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί στο Φορολογικό Μητρώο από το 2014 έως σήμερα και θεσπίζει ένα ενιαίο θεσμικό πλαίσιο για την απόδοση και διαχείριση του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), καλύπτοντας διαδικασίες έναρξης, διακοπής και μεταβολών.

Κύριες προβλέψεις
- Θεσπίζεται η δυνατότητα αδρανοποίησης ΑΦΜ επιχειρήσεων από την ΑΑΔΕ, για την εκκαθάριση λανθασμένων ή μη ενεργών εγγραφών.
- Απλουστεύεται η καταχώρηση εγγυτέρων συγγενών ή κληρονόμων στο Φορολογικό Μητρώο με την υποβολή του εντύπου Δ210, χωρίς να απαιτείται η συγκατάθεση των λοιπών.
Ψηφιακές βελτιώσεις
Η απόφαση ενισχύει τη διαλειτουργικότητα του Φορολογικού Μητρώου με άλλα μητρώα φορέων και αξιοποιεί τον Προσωπικό Αριθμό για την ταυτοποίηση φυσικών προσώπων, σύμφωνα με το ΠΔ 40/2025.
Πληροφορίες – Εξυπηρέτηση
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ (my1521):
- Τηλεφωνικά στο 1521 (εργάσιμες ημέρες 7:00–20:00)
- Ψηφιακά μέσω my1521, 24 ώρες το 24ωρο

















































































