Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αποδίδεται σε σφάλμα του σταθμάρχη, βάσει της εσωτερικής έρευνας της Hellenic Train, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος κατέθεσε ως μάρτυρας στην αρμόδια εξεταστική επιτροπή της Βουλής.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη σχετικά με τα όσα συνέβησαν την 28η Φεβρουαρίου 2023, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, τόνισε πως “από τα διαθέσιμα δεδομένα, προκύπτει πως ο σταθμάρχης, απέστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τρένο, στο ύψος της Λάρισας”.
Επίσης, τόνισε ότι σύμφωνα με τις διαδικασίες ασφαλείας στην Ελλάδα και στα δύο τρένα επέβαιναν από δύο πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί, οι οποίοι “γνώριζαν όλους τους κανονισμούς και σεβάστηκαν όλες τις σιδηροδρομικές διατάξεις”.
Ερωτηθείς για τους ιατρικούς λόγους, βάσει των οποίων ο μηχανοδηγός της επιβατηκής αμαξοστοιχίας, είχε λάβει άδεια ασθένειας 40 ημερών το 2017, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι από τα αρχεία “προκύπτει ότι συγκεκριμένος απείχε λόγω ασθένειας, αλλά δεν τεκμηριώνεται για ποιον λόγο (…) Διαπιστώσαμε από τα αρχεία ότι απείχε για το αναφερόμενο διάστημα και στη συνέχεια εξετάστηκε από γιατρό, για να μπορέσει να επιστρέψει στα καθήκοντά του”.
Στην ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ X. Μαμουλάκη,αν η Hellenic Train, έχει ευθύνη για το δυστύχημα, ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο, απάντησε αρνητικά.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη για το αίτιο της πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο συρμών, είπε ότι απευθύνθηκε σε διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονα και ότι επρόκειτο για ανάφλεξη των υγρών ψύξης των μετασχηματιστών που φέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι οποίες έτρεχαν η μία με 150 χλμ. και η άλλη με 80 χλμ. κατά τη στιγμή της επαφής τους.
Η κα. Αποστολάκη, ζήτησε επίσης, από τον κ. Καποτόρτο να προσκομίσει τα μητρώα συντήρησης των δύο συρμών.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ