Την εξαίρεση του Λιανεμπορίου από τα νέα τεκμήρια φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών ζητά με Επιστολή του ο κ. Κασαπίδης Βασίλης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, προς την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία καταρρίπτει το έωλο σκεπτικό της επίμαχης διάταξης.
Στην επιστολή του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αλεξανδρούπολης, υπογράμμισε ότι “η αυθαίρετη κατηγορία ότι οι Έλληνες έμποροι είναι “εκ συστήματος φοροφυγάδες”, δεν είναι αποδεκτή.
Θίγει την τιμή και την υπόληψη ολόκληρου του εμπορικού κλάδου και “προσκρούει” στην πραγματική εικόνα του Λιανικού εμπορίου της ψηφιακής εποχής: Η εκτεταμένη χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, του pos και του mydata, καθώς και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τη φορολογική διοίκηση, καθιστούν την λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων απολύτως διάφανη και ελγχόμενη ανά πάσα στιγμή.
Παράλληλα, ο κ. Κασαπίδης, ανέδειξε το “φορολογικό παράδοξο” της επίμαχης διάταξης: Όπου ενώ αιφνιδιαστικά, οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι τιμωρούνται οριζόντια ως φοροφυγάδες στη Λίστα με τα θεωρούμενα ως “ύποπτα” για φοροδιαφυγή επαγγέλματα, ταυτόχρονα όμως, η ίδια αυτή κυβέρνηση, έχει θεσπίσει τον νόμο της από το 2021, ότι ΔΕΝ θα περιλαμβάνει αποδείξεις του λιανικού εμπορίου, ως πριμοδοτούμενες συναλλαγές, με έξτρα έκπτωση φόρου για τους καταναλωτές.
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, σημείωσε επιπρόσθετα πως είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν χιλιάδες μικρές εμπορικές επιχειρήσεις με πολύ χαμηλά ετήσια καθαρά έσοδα μετά την πανδημία, στην ελληνική αγορά των πολλών “ταχυτήτων” και των μεγάλων ανισοτήτων. Υπενθύμισε δε, πως το εισόδημα των καταναλωτών, έχει μειωθεί δραματικά και μετατοπίζεται συνεχώς, από κλάδους όπως η ένδυση, υπόδηση, είδη δώρων, καλλυντικά, οπτικά, κοσμήματα, παιχνίδια και βρεφικά προς τα βασικά είδη διατροφής, ενισχύοντας έτσι τους τζίρους των μεγάλων αλυσίδων και σούπερμάρκετ.
Τέλος, ήδη από την περασμένη Ανοιξη, με την ετήσια Έκθεσή της, η Συνομοσπονδία του Ελληνικού Εμπορίου, είχε αναδείξει την τριπλή παγίδα για τα έσοδα των μικρομεσαίων Επιχειρήσεων του Εμπορίου:
- Οι μειωμένες πωλήσεις
- Το αυξημένο λειτουργικό κόστος και
- Το εύθραυστο χρέος, σε περιβάλλον ενεργειακής κρίσης, υψηλών επιτοκίων και αδυναμίας πρόσβασης στην χρηματοδότηση.