Απλοποίηση διαδικασιών για τις επιχειρήσεις με Ψηφιακό Πελατολόγιο
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά σε ένα ακόμη σημαντικό βήμα απλοποίησης για τις επιχειρήσεις που τηρούν Ψηφιακό Πελατολόγιο, με την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής συμφωνητικών με τους πελάτες τους. Η αλλαγή εφαρμόζει στην πράξη την αρχή «μόνον άπαξ» (once only), μειώνοντας τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας τις συναλλαγές.
Απαλλαγή από την υποβολή συμφωνητικών
Με την απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή (Α. 1150/2025), οι επιχειρήσεις που τηρούν Ψηφιακό Πελατολόγιο απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής των συμφωνητικών που καταρτίζουν με τους πελάτες τους στην «Κατάσταση Συμφωνητικών» (παρ. 16, άρ. 8, Ν. 1882/1990), εφόσον οι συναλλαγές καταγράφονται στο Ψηφιακό Πελατολόγιο.
Η απαλλαγή αφορά συμφωνητικά που έχουν καταρτιστεί από 1/7/2025 και εφεξής, κυρίως σε επιχειρήσεις του κλάδου οχημάτων, όπως:
-
Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
-
Φανοποιεία
-
Καταστήματα τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα
-
Χώρους στάθμευσης και πλυντήρια
-
Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών κ.λπ.
Σε περίπτωση επέκτασης της υποχρέωσης τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου και σε άλλους κλάδους, η απαλλαγή θα ισχύσει και γι’ αυτούς.
Πληροφορίες και υποστήριξη
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ my1521:
-
Τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες 7:00–20:00, χωρίς χρέωση
-
Ψηφιακά στο my1521, 24/7, επιλέγοντας: Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > Ψηφιακό πελατολόγιο

















































































