Για τον κομβικό ρόλο και τις τεράστιες δυνατότητες που υπάρχουν για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, να γίνει ακόμγ πιο ισχυρός ενεργειακός και εμπορικός κόμβος, παράλληλα με τη δημιουργία ενός μεγάλου transit hub στην περιοχή, μίλησε ο CEO του Οργανισμού Λιμένος Αλξανδρούπολης, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, στο πλαίσιο του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist και του powergame.gr.
Οπως είπε ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, “η Αλεξανδρούπολη ιστορικά έχει κατασκευαστεί γύρω από το λιμάνι της και αυτός ο ρόλος ανακαλύφθηκε ξανά μετά την κατάρρευση του Ψυχρού Πολέμου και την ένταξη των χω΄ρων (Βουλγαρίας, Ρουμανίς), στην ΕΕ, πόσο δε μάλλον τώρα, που δυστυχώς ένας πόλεμος όπως της Ουκρανίας, έχει οδηγήσει τα φώτα της δημοσιότητας γύρω από την Αλεξανδρούπολη, ως ένα ενεργειακό και εμπορικό κόμβο, ο οποίος καλείται να επιτελέσει έναν πολύ σύνθετο ρόλο, που οι πρώτοι που σχεδίασαν την πόλη δε θα μπορούσαν να φανταστούν.
Είναι πρόκληση για τον ίδιο τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση, πρώτα από όλα παίρνοντας την απόφαση να ματαιώσει την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα και να μας αναθέσει την αναπτυξή του, με σκοπό τι, να αναπτυχθεί αυτός ο κόμβος, κατά τρόπο τέτοιο, που να δίνει ουσία και περιεχόμενο στην πολιτική που υλοποιεί ο κ. Μητσοτάκης, δηλαδή την ενεργειακή ευστάθεια, ένα κλίμα συνεργασίας στην περιοχή.
Με τις υποδομές που υπήρχαν στην Αλεξανδρούπολη, το αεροδρόμιο, το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουμε καταφέρει με συνδυασμένες μεταφορές, να τροφοδοτούμε όλη την Ευρώπη. Από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, φθάνουν φορτία στο Ταλίν της Εσθονίας, στη Γερμανία, στη Γαλλία και αλλού. Κανένας δεν είχε το συγκριτικό πλεονέκτημα της Αλεξανδρούπολης σαν κατάληξη του κάθετου διαδρόμου, που είπε και ο υπουργός (Βορίδης) και ο κ. Πάϊατ και ο Βίκτορ Παρλίκοφ. Σήμερα, ο διάδρομος είναι η απόληξη του διευρωπαϊκού δικτύου του TEN – T, δίνει ένα περιοεχόμενο στην Αλεξανδρούπολη που μένει να φανεί τα επόμενα χρόνια”.
parapolitika.gr